9:00-19:00 همه روزه
021-22457409

درمان افسردگی با طب سوزنی

طب سوزنی برای افسردگی: آیا واقعا موثر است؟ و پاسخ به سوالات رایج شما در این زمینه

افسردگی طب سوزنی درمانی بدون دارو بدون عارضه

آیا موثر است؟ در طب سنتی چین…

۱. آیا طب سوزنی برای درمان افسردگی یک روش جدید است؟

طب سوزنی شاخه ای از طب سنتی چین است. بیش از ۲۵۰۰ سال است که درمانگران با استفاده از تحریک نقاطی خاص بوسیله سوزن ها به درمان بیماری های مختلف پرداخته اند.

این روش درمانی دیرینه طی قرون وسعت استفاده بیشتری پیدا کرده و برای درمان انواع دردها مقبولیت بیشتری یافته است. بر همین اساس طیف وسیعی از بیماری ها از دردهای پریود گرفته تا آرتروز مفاصل به همین روش درمان شده اند.

از آنجا که طب سوزنی به مرور جایگاه  واقعی خود در درمان بیماری ها بدست آورده است، این شیوه درمانی در بین طب های مکمل دارای جایگاه ویژه و شهرتی خاص شده است. و با طی این روند به مرور محققان به بررسی فواید طب سوزنی در سایر بیماری ها چون افسردگی و اضطراب نیز پرداختند.

۲. آیا واقعا موثر است؟

تعداد مطالعات دقیق و قابل اعتماد در زمینه اثرات طب سوزنی بسیار اندک است. با این وجود تعدادی مطالعات بزرگ انجام شده اند که نتایج نوید بخشی در زمینه اثرات طب سوزنی دارند. اگر چه اکثر مطالعات در زمینه طب سوزنی محدود هستند. در این مطالعات دلایل زیادی وجود دارد که ما رو متقاعد می کند. تا باور کنیم طب سوزنی در درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد.

۳. بر اساس آموزه های فلسفی، طب سوزنی چطور عمل می کند؟

در طب چینی، چی جریان انرژی  در سراسر بدن شما است. چی در بدن شما از طریق کانال هایی که مریدین نام دارند در جریان است.

در طب سوزنی اعتقاد ما بر این است که اگر جریان چی دچار انسداد شود بیماری ایجاد می شود. در این صورت مشکلاتی چون کمر درد، یا مشکلات روحی چون استرس و اضطراب بروز خواهند کرد.

طب سوزنی به رفع این انسداد. ایجاد مجدد جریان چی در بدن و تعادل دوباره ارگان های داخلی با ذهن و بدن کمک می کند.

۴. آیا این مسئله مورد تایید پزشکان طب رایج و مجامع علمی نیز هست؟

بسیاری از پزشکان به اثربخشی طب سوزنی اطمینان ندارند و معتقدند این طب اساس علمی ندارد! با این وجود تحقیقات علمی اثبات کرده اند. که سوزن های طب سوزنی سطح اندورفین ها را در بدن شما افزایش می دهند.

اندورفین ها از بین برنده های طبیعی درد در بدن شما هستند. افزایش سطح این هورمون ها سبب تقویت جسمی و روحی شما می شود.

این تقویت سبب کاهش علایم بسیاری از بیماری ها از جمله دردها، افسردگی و سردرد می شود.

۵. آیا طب سوزنی عوارض جانبی و خطری هم دارد؟

طب سوزنی در اکتر بیماران بی خطر است. به ندرت ممکن است عوارض جانبی قابل توجهی در بیمار ناشی از انجام طب سوزنی بروز کند. حتی عوارض جانبی خفیف نیز در طب سوزنی خیلی به ندرت دیده می شود.

اگر عارصه جانبی ناشی از طب سوزنی اتفاق بیافتد می تواند شامل موارد زیر باشد:

خارش در محل ورود سوزن ها تا چند دقیقه یا چند ساعت

واکنش حساسیتی به سوزن ها

درد در محل ورود سوزن

چند قطره خونریزی از محل خروج سوزن ها

دانه ریزی در محل ورود سوزن ها

بزرگترین خطر ناشی از طب سوزنی استفاده از تکنیک های نادرست یا عدم تسلط به آناتومی بدن است. و به همین دلیل تاکید می کنیم برای طب سوزنی اولا فقط به پزشکان مراجعه کنید و بررسی کنید گزشک شما هم مدرک طب سوزنی را داشته و هم از تجربه کافی برخوردار باشد.

۶. چه نقاطی برای درمان استفاده استفاده می شوند و چرا؟

هر پزشکی ممکن است نقاط متفاوتی را انتخاب نماید، نقاط مرتبط با کانال های انرژی بدن می باشند. که هر یک ویژگی ها و عملکرد مخصوص به خودشان را دارند. این نقاط سراسر بدن شما وجود دارند از سر و گردن گرفته تا دست ها و پاها.

۷. آیا طب سوزنی افسردگی را درمان می کند یا صرفا علائم را کاهش می دهد؟

طب سوزنی می تواند علایم افسردگی را کنترل کرده به همین موازات عامل ایجاد افسردگی را نیز در بدن شما درمان می کند.

در مطالعه ای در سال ۲۰۱۳ محققان دریافتند الکتروآکوپانکچر به اندازه مصرف فلوکستین در درمان افسردگی موثر است.

در مطالعه ای دیگر محققان اثر طب سوزنی روی اختلالات جنسی به عنوان یکی از شایعترین عوارص داروهای صد افسردگی را بررسی کردند. در تمامی مردان و زنان تحت نطر این مطالعه بعد از ۱۲ هفته طب سوزنی بهبود قابل توجه مشاهده شد.

۸. آیا می توان از طب سوزنی به تنهایی به عنوان  درمان افسردگی استفاده کرد؟

اگر چه بسیاری از بیماران از طب سوزنی به تنهایی برای درمان افسردگی استفاده می کنند. ولی در موارد شدید استفاده همزمان طب سوزنی و داروهای ضد افسردگی و سایر درمان های رایج اثرات بسیار قوی تری خواهد داشت.

۹. روند درمانی روتین طب سوزنی برای افسردگی چگونه است؟

معمولا برای بیماران بر اساس شدت علایم و وصعیت بیمار، برنامه درمانی ریخته می شود. به صورت روتیتن جلسات درمانی از ۲ روز در هفته شروع می شوند. و با کاهش شدت علیم تعداد جلسات درSite translate, [20.11.18 16:11]

در هفته کاهش می یابد تا به مرور اثرات طب سوزنی در فرد ثابت شود. توصیه می کنیم برای کاهش تعداد جلسات حتما با پزشک طب سوزنی خود مشورت کنید تا طب سوزنی بهترین اثر بخشی را داشته باشد. چراکه در بسیاری موارد با وجود بهبود علائم،. بر اساس صلاحدید پزشک برای جلوگیری از عود بهتر است جلسات با سرعت کمتری کاهش یابند. قطع خودسرانه طب سوزنی می تواند سبب عود علائم شود. تعدا جلسات طب سوزنی در واقع برنامه ای است. که بر اساس شرایط بیمار و صلاحدید پزشک در افراد مختلف متغیر خواهد بود.

۱۰. چطور مطمئن شوم که طب سوزنی برای من انتخاب درستی است؟

اگر دوست دارید طب سوزنی انجام دهید بهتر است. قبلا تحبررسی های لازم را انجام دهید، اثرات مفید و خطرات احتمالی آن را بشناسید و بعد تصمیم بگیرید. در بسیاری از موارد بیماران ما پیشنهاد. انجام طب سوزنی را از متخصص یا روانشناس خود که به ایشان اعتماد دارند. دریافت کرده اند.

قبل از مراجعه به کلینیک طب سوزنی به این سوالات پاسخ دهید:

آیا با فلسفه و روش طب سوزنی موافق هستم؟ اگر خیلی به این روش شک دارید بهتر هست. در ذهن خود به دلایلی که احساس می کنید طب سوزنی اثر نمی کند بیشتر فکر کنید.

آیا می توانم تعدا جلسات مکرر و منظم را ادامه دهم؟ طب سوزنی یک درمان مداوم است. شما ممکن است لازم باشد دو بار در هفته به پزشک طب سوزنی خود مراجعه کنید.

۱۱. چطور یک پزشک طب سوزنی پیدا کنم؟

مهم هست که بتونید توسط یک پزشک با مدرک طب سوزنی معتبر تحت درمان قرار بگیرید. با وجود اینکه طب سوزنی در دسته طب های سنتی قرار می گیرد. ولی امروزه دانشگاه های معتبری وجود دارند که به تدریس این علم می پردازند. و طی دوره های اموزشی معتبر پزشکان با ابعاد مختلف این علم عظیم آشنا می شوند. تا بتوانند بهترین اثرات درمانی را با استفاده از این طب به بیماران خود هدیه کنند.

احتمال دریافت پاسخ های درمانی ضعیف و یا عود بیماری، عوارض جانبی یا خطرات دیگر طب سوزنی. در صورت درمان توسط افراد فاقد صلاحیت زیاد بوده و به کررات دیده شده است. از افرادی که به آنها اعتماد بیشتری دارید مشورت بگیرید. پزشکتان، روانشناس یا سایر افرادی که می توانند به شما انتخاب مطمین تری را پیشنهاد کنند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب پزشک خود حتما از پزشک بودن. تحصیلات تخصصی در زمینه طب سوزنی و تجربه کافی ایشان مطلع شوید.

Write Reviews

Leave a Comment

Please Post Your Comments & Reviews

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

No Comments & Reviews

ارسال پیام
مشاوره آنلاین
مشاوره با متخصص طب سوزنی/ طب سنتی
سلام وقت بخیر

چطور میتونم کمکتون کنم؟
Call Now Button