9:00-19:00 همه روزه
021-22457409

طب سوزنی در درمان اوتیسم

طب سوزنی در درمان کودکان مبتلا به اوتیسم موثر است.

دانشگاه طب چینی هنگ کنگ در مطالعه ای بالینی به بررسی اثر طب سوزنی اسکالپ روی ۶۸ کودک مبتلا به اوتیسم پرداخت.

یافته ها حاکی از بهبود ۶۶ بیمار بعد از درمان بود که بهبود ۹۷ درصدی را نشان می دهد. همچنین درمان در کودکان با سن کمتر، از بخشی بیشتری داشت.

بیماری اوتیسم اختلال رشد سیستم عصبی مغز است. بیشتر کودکان اوتیسم، اختلال در ایجاد روابط اجتماعی، ارتباط کلامی با تاخیر و اختلالات رفتاری قبل از سن ۳ سالگی را نشان می دهند. اثرات داروها در بهبود گفتار، رفتار و توانایی‌های اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم محدود است.

بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ پروفسور آن یوا، متخصص طب سوزنی، نتایج مطالعات خود بر روی درمان کودکان اوتیسم را به صورت دوره آموزشی ویژه متخصصین برگزار نمود.

در آزمایشات وی مجموعه ۶۸ کودک مبتلا به اتیسم شامل ۵۷ پسر و ۱۱ دختر در سنین بین ۲ تا ۱۰ سال مورد بررسی قرار گرفتند. درمان شامل ۳۰ جلسه درمان طب سوزنی اسکالپ به صورت دو بار در هفته طی مدت ۱۵ هفته بود.

در بین ۶۸ کودک مبتلا به اوتیسم ۴۷ کودک دچار اختلال روابط اجتماعی. و گفتار تاخیری در سال اول یا دوم بعد از تولد بودند. ۲۱ کودک طی سال های اول و دوم تولد علائم طبیعی از رشد رفتاری و گفتاری داشته ولی بعد از این سن بروز علائم اوتیسم و کاهش مهارتهای اجتماعی و گفتاری در آنها مشاهده شده بود.

پروفسور یائو ۵ علامت از علائم شایع اوتیسم را به عنوان منبع سنجش بهبود بیماری در نظر گرفت.

این علائم شامل واکنش های اجتماعی مختلف. ارتباط گفتاری تاخیری، مشکلات رفتاری. حساسیت به صدا و مشکلات تغذیه ای بود. کودکان تحت نظر تحقیق برای هر یک از این علائم یک امتیاز خاص دریافت کردند.

یافته ها قبل و بعد از درمان طب سوزنی بررسی و آنالیز آماری شدند. نتایج بررسی ها نشان داد. درمان طب سوزنی اثرات واضح بر روی ۵۱ کودک داشته است (۷۵ درصد شرکت کنندگان در تحقیق). بر روی ۱۵ بیمار مبتلا به اوتیسم که در تحقیق حضور داشتند. اثر نسبی داشته (۲۲درصد)و برای دو کودک بدون اثر بود (۳درصد)، در مجموع اثربخشی درمان ۹۷ درصد برآورد شد.

محقق این مقاله می گوید بیماران بعد از درمان طب سوزنی، بهترین پاسخ را در زمینه روابط اجتماعی و ارتباطات کلامی نشان دادند.

بعلاوه کودکانی که درمان طب سوزنی را در سنین پایین تر دریافت کردند. پاسخ های بهتر و موثرتری نشان دادند. همچنین این مطالعه نشان داد درمان طب سوزنی در کودکان مبتلا به اوتیسم. که علائم خود را در سال های اول و دوم زندگی بروز داده‌اند موثرتر بوده است.

این پسربچه دوست داشتنی ۱۲ ساله هم، یکی از مراجعین ما در کلینیک طب سوزنی هست. که برای درمان پرخاشگری ها و اختلالات رفتاری اوتیسم مراجعه نموده. درمان طب سوزنی گوش و اسکالپ به طور همزمان روی بیمار انجام شده و مثل اکثر موارد مشابه، به لطف خدا بهبود چشمگیری طی ۴ جلسه بعد از شروع درمان داشته است.

مطالعات بالینی نشان می‌دهند طب سوزنی در درمان بیماری اوتیسم موثر است.

در دانشگاه طب چینی هنگ کنگ مطالعه ای بر روی اثربخشی درمان طب سوزنی در کودکان اوتیسم انجام شد.

ارسال پیام
مشاوره آنلاین
مشاوره با متخصص طب سوزنی/ طب سنتی
سلام وقت بخیر

چطور میتونم کمکتون کنم؟
Call Now Button