9:00-19:00 همه روزه
021-22457409

بهترین دکتر طب سوزنی، هفت ویژگی برای انتخاب

 

بهترین دکتر طب سوزنی

اگر به‌دنبال بهترین دکتر طب سوزنی هستید. این هفت ویژگی را درنظر بگیرید. بر طبق قانون، پزشکان طب سوزنی دارای مجوز (نمونه مجوز 1 ،  نمونه مجوز 2 ) می‌بایست همگی تحصیلات دانشگاهی طب سوزنی را گذرانده باشند. البته این تنها یکی از ویژگی‌های یک دکتر طب سوزنی خوب است. یافتن پزشک متبحر در زمینه هر تخصصی، مستلزم تفکر در مورد انتظارات ما از آن درمان است. دکتر طب سوزنی دارای یک دید کل نگر و همه جانبه به مقوله درمان است. پزشک طب سوزنی به مداوای فرد در تمامی جنبه ها (بدن، ذهن، روح و احساسات) می‌پردازد.

سایر سبک‌های درمانی شامل گیاهان دارویی، اصلاح سبک زندگی، تغذیه مناسب. فعالیت فیزیکی، کنترل و مدیریت عواطف و اجتناب از‌ استرس نیز بخش‌های دیگر درمان هستند. که به افزایش سطح سلامت فرد کمک می‌کنند.

شنیدید میگن دست فلان دکتر شفاست…

در کنار دستورات جانبی درمان، ظرافت‌های خاصی در درمان وجود دارند. که یک درمان همه جانبه را برای بیمار فراهم می‌کنند. قبل از اینکه درمان بیماری خود را به هر درمانگری بسپارید می‌بایست از تجربه و علم کافی وی مطمئن شوید. به این معنی که باید از تحصیلات تخصصی طب سوزنی وی مطمئن شوید.

همچنین بر اساس قوانین کشور ما فقط پزشکان اجازه ورود در امر درمان را دارند. به همین علت پیشنهاد می‌کنیم از پزشک بودن درمانگرتان نیز مطمئن شوید. از دیگر عوامل مهم برای بیماران هزینه‌های درمانی است که می‌تواند قبلا در این مورد هم سوالات لازم را بنمایید.

با این وجود عوامل بسیار دیگری نیز وجود دارند. که در انتخاب بهترین دکتر طب سوزنی برای شما کمک کننده خواهند‌بود. من هم قبل از اینکه یک پزشک بشم، برای معالجه مشکلاتم به پزشکان مختلف مراجعه کرده بودم.

در این مقاله می‌خوام در مورد ۷ مورد از خصوصیاتی که لازم هست یک پزشک داشته باشه تا لقب بهترین دکتر طب سوزنی رو بگیره صحبت کنم. اگرچه قطعا بهترین دکتر طب سوزنی می‌بایست تجربه کافی و تحصیلات تخصصی طب سوزنی داشته باشد، یک پزشک طب سوزنی، شایسته است مهارت های دیگری را هم در کنار تجربه علمی داشته باشد.

بهترین پزشکان نه تنها از نظر مهارت عملی از شیوه‌ای درست برای درمان پیروی می‌کنند. بلکه به نشانه‌های کلامی و غیرکلامی بیماران نیز دقت خاص دارند. توانایی حس‌کردن و درک ریشه‌های بیماری استعدادی غیرقابل توصیف و مهارتی است. که برخی از پزشکان بیش از بقیه از آن بهره‌مند هستند.

تفاوت‌های پزشکی رایج و طب سوزنی

مفهوم انرژی بخش بسیار مهمی در روند درمان طب سوزنی است که شاید تا حالا دربارش شنیده‌باشید. این انرژی با qi بیمار در بدن هدایت می‌شود. چینی‌ها به این هدایت نامرئی “ادراک درونی” می گویند. اصطلاحاتی چون qi، روح، یا «ادراک درونی» شاید برای آنها که فقط با طب رایج آشنایی دارند قابل لمس و درک نباشند. بهترین درمان‌های طب سوزنی توسط پزشکانی انجام می‌شود. که می‌توانند قالب ذهنی بیمار را برای پذیرش چنین درمانی آماده‌کند. ارتباط با بیمار و آموزش وی، به گونه‌ای که فرد بتواند با مشاهده علائم فیزیکی، در علل ریشه‌ای بیماری تعمق کند.

در این مقاله درباره ناشناخته‌های انتخاب یک دکتر طب سوزنی خوب توصیحاتی رو خواهم داد. با ما همراه باشید تا بتوانید بهترین دکتر طب سوزنی را در منطقه زندگی خود بیابید.

1. گوش کردن دقیق

بهترین پزشکان طب سوزنی هر بیمار را جداگانه درمان‌کرده و یک روش درمانی را برای همه بیماران درنظر نمی‌گیرند. صرف‌نظر از واردکردن سوزن‌ها در نقاط خاص، بهترین دکتر طب سوزنی، از آکوپانکچر به عنوان ابزاری در روند درمان همه‌جانبه بیمار خود استفاده می‌کند.

این هدف مستلزم دانش خوب‌شنیدن و مهارت بالینی، درکنار مراقبت روحی و توانایی ایجاد اعتمادسازی بین پزشک و بیمار است.

2. ارتباط مناسب بین پزشک و بیمار

وقتی بیمار، پزشکی را ملاقات می‌کند. رفتار مناسب با بیمار مهمترین عامل موثر در ایجاد احساس آرامش و راحتی برای بیمار است. اینگونه بیمار به خوبی متوجه اتفاقاتی که طی روند درمان در بدن وی می‌افتد خواهدشد. همین امر در مورد طب سوزنی نیز صادق است.

بهترین دکتر طب سوزنی با یک مصاحبه کامل و بررسی اینکه چه چیزی واقعا بیمار را آزرده کرده‌است شروع می‌کند. سپس در مورد نحوه اثر طب سوزنی و انتظارات بیمار از درمان اعم از طول دوره درمان، مدت زمان پاسخ‌دهی و علایم احتمالی پس از جلسات درمانی توضیح خواهدداد.

3. تلفیق درست طب رایج و طب سوزنی

طب سوزنی روش درمانی پذیرفته شده در چین است. ولی برای بسیاری از مردم در ایران که عادت به گفتن لیست مشکلاتشون به پزشک و دریافت یک کیسه دارو دارند. شاید طب سوزنی شبیه جادو باشه!. بهترین دکتر طب سوزنی با آگاهی کامل به هر دو علم پزشکی و طب سوزنی و بهره‌گیری از هر دو این علوم برای استفاده بیمار، سعی می کند به بهترین نحو در راستای درمان بیمار عمل کند.

4. تجربه کاری و مهارت

تجربه سال‌های طبابت شاید چیزی فراتر از فقط خواندن کتاب های قطور طبی باشد. این تجربه بالینی باعث پیشرفت پزشک و تکمیل علم وی شده تا بتواند در بیماری‌های صعب‌العلاج نیز کمک خوبی برای بیمار باشد. اینگونه است که طب سوزنی در کنار پزشکی رایج هر روز از رواج بیشتری برخوردار شده و محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.

بیماران با طیف وسیع مشکلات از تهوع بارداری گرفته تا عوارض ناشی از شیمی درمانی و انواع دردها و بیماری های روانپزشکی، همه و همه توانسته‌اند از طب سوزنی پاسخ‌های درمانی خوبی را دریافت‌نمایند.

همانطور که در پزشکی هم تخصص‌های مختلف داریم، پزشکان طب سوزنی هم در زمینه‌های خاصی ممکن است تخصصی‌تر کار کنند و از مهارت ویژه‌ای در زمینه تخصص خود برخوردار باشند.

شما ممکن است پزشکان طب سوزنی را بیابید که در زمینه‌های خاصی مهارت و تخصص دارند، مثل پزشکان مجموعه ما در درمان تخصصی دردها با طب سوزنی، تخصص طب سوزنی زیبایی، بیماری‌های زنان و …

5. پیگیری و کنجکاوی

6. انرژی

طب سوزنی بر پایه انرژی که همان qi نام میگیرد عمل می‌کند. این اصلی‌ترین ویژگی طب سوزنی است. qi در کانال‌های بدن در جریان است. انرژی که سلامت را به ارمغان میآورد در بدن فرد بیمار وجود دارد ولی عوامل خارجی چون استرس این کانال های انرژی را مسدود کرده و جریان روان qi را مختل می‌کنند.

اطمینان مهمترین عامل در بهبود سطح انرژی است.

اگر حس می کنید پزشک طب سوزنی که انتخاب کرده اید قابل اطمینان است، هوش بدن و کمال با کمک هم در بهبود شما تلاش خواهند کرد و بیشترین سود را خواهید برد. اگر به چنین شرایطی دست یافتید، آسوده باشید و با خیال راحت درمان طب سوزنی خود را ادامه دهید چون مهمترین قدم را در بهبود برداشته اید. یک سوال مهم در این زمینه که باید از خود بپرسید: آیا در مطب پزشکم احساس امنیت و آرامش می‌کنم؟

7. جلب مشارکت بیمار

درمان طب سوزنی به هر حال سودمند است، ولی نتایج عالی مورد انتظار ما، سلامت کامل و همه جانبه است. برای اینکه از همه‌ی فواید طب سوزنی بهره‌مند شوید دکتر طب سوزنی می‌بایست در آموزش سبک زندگی سالم نیز به شما کمک کند.

بهترین دکتر طب سوزنی همراه شما تلاش خواهد‌کرد تا به این هدف دست یابید، اینگونه بیمار قدرت شفای خود را پیدا می‌کند. در روند درمان، بیمار نیاز دارد که نقش فعالی داشته باشد. آیا دکتر طب سوزنی شما با دستورات تغذیه ای، گیاهان دارویی، طب فشاری به شما در آموزش شیوه های زندگی سالم و فعال بودن در روند درمانیتان کمک می کند؟ رهایی موقت از یک علامت یک نکته است ولی درمان واقعی زمانی شروع می شود که پزشک طب سوزنی بتواند بیمار را در روند درمان مشارکت دهد.

آرزو می کنم سفر زندگیتون سرشار از تعادل و سلامت باشد.

Write Reviews

Leave a Comment

Please Post Your Comments & Reviews

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

No Comments & Reviews

ارسال پیام
مشاوره آنلاین
مشاوره با متخصص طب سوزنی/ طب سنتی
سلام وقت بخیر

چطور میتونم کمکتون کنم؟
Call Now Button